روژینا دنیای مامان و باباروژینا دنیای مامان و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 1 روز سن داره

دنیای مامان وبابا

روژینا و 16 ماهگی

1393/1/24 0:53
1,101 بازدید
اشتراک گذاری

دخمله نانازیhttp://www.freesmile.ir/smiles/210019_ndsht6wrzwgnpeo4.gif .قشنگه مامان کلوچه خوشمزه مامان سلامhttp://www.freesmile.ir/smiles/48119_mistlsmile.gif

عزیز دلم فدات بشم که داری بزرگ میشی و هر روز که میگذره با کارهات بهم میفهمونی که باید با دوران نی نی بودنت خداحافظی کنم بهم میفهمونی که همدل و همپای من خواهی شد یه همزبون یه مهربون یکی از جنس خودم یه دختر که مثله فرشته هاستhttp://www.freesmile.ir/smiles/428219_parssmile_v15.gif.

خانمیه مامان با فرا رسیدن بهار دوتا از دندونای کرسی شماهم جوونه زد یدونه سمت راست از پایین و یدونه هم از سمت چپ از پایین.مبارکه ملوسکمhttp://www.freesmile.ir/smiles/768719_nhsatkt0wbyybq9t.gif و الان شما 10تا مروارید خوشگل داخل صدف خوشگلت داری عشق من. دیگه باید بگم که از قبل کلی شیرین زبونتر شدی و دوست داری و خیلی هم سعی میکنی که بتونی کلماتو بگی اما فقط اولشو میگیhttp://www.freesmile.ir/smiles/393919_parssmile_v18.gif. بهتره یه فرهنگ لغات ازت داشته باشم و همه کلماتی که میگی رو بنویسم

به در میگی=د’ و وقتی کسی زنگ میزنه میدوی سمت در و میگی د’.

به باز کردن میگی =با

وقتی ازم بخوای برات در چیزی رو باز کنم میگی د’ یا بعضی موقع ها هم میگی با. بعضی اوقات هم ادغامشون میکنی و میگی  د’ با.

وقتی چیزی بخوای که بهت بدم میگی مه. واولین کلمه ای که یاد گرفتی و خیلی وقته تکرارش میکنی همون مه.

وقتی بخوای بغلت کنم میگی ب’.

ازت بپرسم ببعی چی میگی شما میگی بع بع. جوجو چی میگه جی جی جی جی.پیشی چی میگه مائو.مائو.  گاوه چی میگه گاگا.

به اب میگی îااااا.

نون خیلی دوست داری وتادسته کسی ببینی میگی نووووووون.یبار رفته بودیم بیرون دسته یه اقائه نون دیدی و گفتی نوووووون و اقائه هم شنید و یکم از نونش بهت دادخجالت.

وقتی بخوای بگی یک دو سه. فقط میگی د‚ یا ته یعنی سه و بعدش توپتو پرت میکنی یا از سرسره میای پایین. سرسره بازی رو خیلی دوست داری عسله مامان.

به پوشکت میگی پوپ’. و وقتی میخوام تعویضش کنم وقتی روی تشک تعویضت میخوابونمت و ازت میپرسم چیکار میخوام بکنم شما قندکه من میگی پوپ’. وقتی هم پی پی میکنی دستتو میزنی به پوشکت ومیگی پوپو. یعنی یعنی پی پی. و میخوای بهم بفهمونی که باید عوضت کنم.

وقتی میخوای بای بای کنی خیلی باناز و بامزه و خوردنی میگی با با. باباااااااا.

وقتی کار بدی میکنی و بهت تذکر میدم بعدش بهت میگم بگو چشم و شماهم میگی ج’. یا بهت میگم بگو باشه شما نانازی هم میگی با.

وقتی سوالی رو ازت بپرسم و بخوای بهم بگی بله سرتو به نشانه تایید تکون میدی و میگی ب’. دخترکه با ادبه من

به توپ میگی تو و وقتی بخوای شوتش کنی میگی شو.

جدیدا وقتی تو خلوته خودت با خودت حرف یزنی و شعر میخونی بیشتر  صدای گاگا گفتنت میاد

جدیدا بیشتر از قبل صدام میکنی و تند تند میگی ماما.ماما.ماما

اگه چیزی بخوای دستمو میگیری و میگی ماما د’.یعنی دستتو بده ومنو میبری تو اتاقت تا اساب بازی مورد نظرتو بهت بدم عزیزم

اسم همه اعضای بدنتو میدونی به دست میگی د’ به پا = با به مو میگی موووو . چشم= 

گوش=دوش یا جوش. دل=د‚ 

بابا رو میگی اما من وقتی با بابا کاری دارم و صداش میکنم نادر شماهم میگی ناناقهقهه

وقتی میخوای نقاشی بکشی میگی  جش جش ابووووووو. یعنی چشم چشم دو ابروhttp://www.freesmile.ir/smiles/847319_painting.gif

تمام اعضای فامیلو میشناسی مثلا ازت میپرسم مامان جون کو ؟ با دست نشونش میدی و میگی اوناماچ.

 گاهی اوقات که حوصله نداری بابا میاد و سر به سرت میذاره وباهات بازی میکنه و هی بوست میکنه تو هم عصبانی میشی و با داد بهش میگی بو. یعنی بروزبان

 از همه کلماتی که میگی بامزه ترینشون شیشه است که دلم میخواد بخورمت و با این ژییییییژ’ه گفتنت دله همه رو میبری. گاهی اوقات هم نیمه شب از خواب بیدار میشی و پشت سر هم به من میگی ژیییییییییژه.

به عروسکات هم شیشه میدی و وقتی میدی که بخورن خودتم صدای خوردن و مکیدنو در میاری و ملچ و ملوچ میکنی عزیزکمhttp://www.freesmile.ir/smiles/26941_connie_32.gif

عروسکات رو هم میخوابونی وقتی میذاریشون روی پات که لا لا کنن به من میگی ب’  یعنی اینکه پتو روش بندازی. براشون لالایی هم میخونی و بجای لالا میگی بابا.بابا.  و بعدش هم دستتو میذاری روی بینیت و میگی هیش.  وای فدات بشم مامان کوچولوی ناز و دوست داشتنیhttp://www.freesmile.ir/smiles/85821_connie_girl_pet_.gif

ازت میپرسم مامان تو رو چی داره و شماهم در جوابه من میگی دوش.   یعنی دوست.قلب

به شمع میگی د’منیشخند

 

 


از کلمات انگلیسی هم معنی kiss me. kiss dad. pick up that. go to your bed room. come here.   put in the bin. go there. sit down. stand up . throw the ball. kick the ball     رو میدونی و بیشترشونو البته تمامیشون رو خودم باهات کار کردم

 

 

امیدوارم چیزی رو فراموش نکرده باشمhttp://www.freesmile.ir/smiles/817219_questionedf.gif

 

 

1

 

موش کوچولوی من اصلا دوست نداری که با این سه چرخه بازی کنیناراحت. البته هنوز کوشولویی نمیتونی کنترلش کنی. این عکس برای نهم فروردینه و اونشب مامان زری اینارو شام دعوت کرده بودم و قبل از اومدن مهمو نا یکم با این سه چرخه ات بازی کردمو و ازت عکس گرفتمhttp://www.freesmile.ir/smiles/482919_photosmile.gif

 

2

 

 فدا ناز کردنت عروسک مامانhttp://www.freesmile.ir/smiles/88719_proudmom.gif

 

3

 

4

 

5

 

 

5

 

بهت گفتم میخوام ازت عکس بگیرم رفتی اونجا ایستادیخنده

 

6

 

روژینا گلی تو متروhttp://www.freesmile.ir/smiles/647619_redhair.gif

اینجا میخواستیم بریم کلاست. اولین جلسه بعد از تعطیلات نوروز که یکشنبه هفته پیش برگزار شدماچ

 

6

 

7

 

روش جدید غذا خوردن روژینایی که باید شمع روشن کنیم و خانم خانما فوتش کنه و احیانا اگه حواسش پرت شد یک قاشق بخورهناراحت.

 

7

 

8

 

یبار میخواستم لباستو عوض کنم و وقتی میخواستم بلوزتو در بیارم اینجوری به سرت گیر کرده بود منم بردمت جلوی اینه تا خودتو ببینی شماهم خوشت اومده بود و نمیذاشتی دیگه درش بیارم شیطونکقهقهه

 

9

 

0

 

             تمام دنیا رو گشته ام

                                        امــــــــــــــــــــــــــــــــا

                                                          کنار تو دنیای دیگریست دخترکم

 

 

 

پسندها (2)

نظرات (17)

سمانه
24 فروردین 93 2:06
ماشاالله به روژینا جونم
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
ممنون سمانه جان
persian mom
24 فروردین 93 2:33
ساال نو مبارک دوستم، امیدوارم سال خوبی داشته باشی ، 16 ماهگیت مبارک روژینا جون افرین که انگلیسی بلدی
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
سال نو شماهم مبارک. همچنین شما عزیزم مرسی خاله جون
الهه
24 فروردین 93 9:17
وای روژینا تو این لباس زرو چه خوردنی شده هزار ماشالله ماشالله چه شیرین زبونی هم میکنه عزیزم نیلوفرجون کارخوبی میکنی از حالا انگلیسی کار میکنی باهاش من خودم تافل دارم و قصد دارم با نی نیم از نوزادی انگلیسی کار کنم فدات روژینا گلی
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
مرسی عزیزم. چشمات قشنگه میبینه. واااای چه خوب انشالله که نی نی بیاد و باهاش کار کنی. راستی چرا از الان براش وبلاگ درست نمیکنی عزیزم
شیرین مامان شادلین
24 فروردین 93 16:54
سلام واییی عسایییی زرد قناری چقدر ماه شده نازیییی واییی که بچه ها همشون یه جورند عین کارهای شادلین شادلین همه لباسهاشو حتی شلوارش میذاره رو سرش کیف میکنه فدات شم عزیزم
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
سلام گلم. ممنونم .خدا نکنه. اره عزیزم موافقم کارهای شادلین جون و روژینا خیلی به هم شبیه وروجکا
خانمی(زیبا یارم تقدیم به تو)
24 فروردین 93 17:40
سلام. 16 ماهگیه روژینا گلی مبارک. چه عکسای جالبی.عروسکه دخترت ماشالله. مدل جدید غذا خوردنشم جالبه.اینو تو کلاس اصول تغذیه ی کودک حتمأ به استادم میگم.برام جالب بود. گیر کردن لباسشم تو سرش مثل خرگوشش کرده. کلی بوس برا روژینایی زیبا یارم،تقدیم به تو خانمی سلام. یادت رفتاااا باید 17 ماهگی روژینا رو تبریک میگفتی نه 16 ماهگیشو بازهم ممنون عزیزم. چقدر خوب عزیزم هر موقع خواستی بگو یه لیست برات از روشهای غذا خوردن روژینا بذارم که ما کلی داستان داریم از دست این دخمله بد غذا مون از سوت و جیغ و هورا گرفته تا رقص و شمع و فوت کردن و دویدن و.....
مامان آدرینا
25 فروردین 93 0:29
سلام مامانی عیدتون مبارک ایشالا سال خوبی داشته باشین خیلی شیرین که بچه ها حرف میفتن میگن مامان آدرینا کوچولوی من از این نظر خیلی تنبل چون نه راه میره و نه حرفی میزنه
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
سلام عزیزم عید شماهم مبارک.کم پیدایی گلم. نیستی عزیزم نگران نباش بالاخره همه اینکارارو میکنه دخملیمون. بنظر من بچه هر قدر دیرتر به حرف بیفته بیشتر بامزه میمونه
مامان مانلی
25 فروردین 93 10:28
16 ماهگیت مبارک عزیزه خاله آفرین به این دخمل خانم زرنگ
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
مرسی خاله جونم
صبا خاله ی آیسا
25 فروردین 93 11:18
16 ماهگیت مبارک عزیزم ماشاالله چقد بزرگ شدی خوشگلم عکسی ک روتختی بلیز رو سرته خیلی باحاله
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
مرسی خاله صبا. ممنونم کلی شیطون شدم دیگه
مامان آوایی
25 فروردین 93 14:45
سلام گل ناز من خوبین؟ روژینای عزیزم چطوره؟خوبه؟ چقد خوبه که باهاش زبان کار میکنی آفرین به مامانی با حوصله روژینا قدر مامانت رو بدون عزیزم
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
سلام خاله جون مهربون. ماهم خوبیم مرسی از لطف شما.کم وبیش باهاش کار میکنم بیشتر به صورت مکالمه .
مامان منصوره
25 فروردین 93 21:36
ای جونم چه ناز شده این دخترک ما،ماشالله چه خانمیم شده،خدا واست حفظش کنه نیلوفر جون،بووووووووووووووووووووس واسه روژیـــــــــــنــا جون
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
مرسی عزیزم. همچنین النا جونو برای شما. شما هم گل دخملی رو ببوس
نیلوفر
26 فروردین 93 0:11
قربونت برم دانشمند کوچولو .ژستاتم خیلی قشنگه
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
خدا نکنه خاله جون. نظر لطفتونه
مامان پانیذ
27 فروردین 93 17:22
ای جونم شیرین زبون با اون موهای نازش....آفرین که میزاری مامان موهاتو درست کنه...
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
ممنوم خاله جونم
khale roya
28 فروردین 93 23:12
سلام ،28 اردیهشت تولده تاراس،خوشحال میشم بیای تبریک بگی
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
چشم عزیزم حتما
**کلبه رنگارنگ**
29 فروردین 93 1:07
تبریک میگم
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
مرسی عزیزم
خانمی(زیبا یارم تقدیم به تو)
30 فروردین 93 9:48
سلام. پوزش 17 ماهگیش مبارک. اما چرا چند نفرم مثل من اشتباهی 16 ماهو گفتن؟؟؟؟؟ زیبا یارم،تقدیم به تو
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
سلام گلم خواهش میکنم. مژگان جون احتمالا بخاطر اسم پست بود که نوشته بودم روژینا و 16 ماهگی
نیم وجبی
1 اردیبهشت 93 23:19
روژینایی 17 ماهگیت مبارک باشه شیرینم ماشالله چقدر پیشرفت کردی باهوش خانوم وای چقدر لباس لیموییه بهش میاد وروجک
نیلوفر/مامانه روژینا
پاسخ
ممنونم نیکو جان. نظر لطفته عزیزم
مریم(پرنیاوبردیا)
29 خرداد 93 16:29